Αναγνωρίστηκε ότι τα νησιωτικά εδάφη έχουν κυριαρχικά δικαιώματα

0
50

Στην παρέμβαση του για το νομοσχέδιο για την Παιδεία, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην αρχή στην πρόσφατη συμφωνία για την ΑΟΖ ανάμεσα στην Ελλάδα και την Ιταλία.

Η ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη:

“Χθες η Ελλάδα υπέγραψε την πρώτη στην ιστορία της συμφωνία για καθορισμό Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης. Σε συνεργασία με την Ιταλία ορίστηκαν οι θαλάσσιες περιοχές που θα μπορεί να αξιοποιεί κάθε χώρα. Και με οδηγό τόσο το διεθνές δίκαιο όσο και το δίκαιο της Θάλασσας αναγνωρίστηκε με τον πιο επίσημο τρόπο ότι τα νησιωτικά εδάφη έχουν κυριαρχικά δικαιώματα όπως και τα χερσαία. Είναι πολύ σημαντικό για την εθνική στρατηγική της χώρας μας” τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στη Βουλή στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου παιδείας και Θρησκευμάτων: Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις”

“Η συμφωνία αποτελεί υπόδειγμα συνεννόησης μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας που αντιμετωπίζει μια εκκρεμότητα 40 ετών. Αποτελεί ταυτόχρονα και ένα διεθνές γεγονός που καθιστά σαφείς κανόνες στη θάλασσα της Μεσογείου και εγγράφεται ως ιστορικό, πολιτικό και νομικό δεδομένο για ολόκληρη την περιοχή” επισήμανε ο πρωθυπουργός.

Ο πρωθυπουργός συνέχισε την ομιλία του για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, ευχαριστώντας τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους φοιτητές και τους γονείς τους που κράτησαν ζωντανή τη μάθηση μέσα στην υγειονομική καταιγίδα. “Ό,τι δεν μπορεί να αλλάζει παραλύει” τόνισε.

“Στη διάρκεια της κρίσης ο κόσμος της γνώσης στην Ελλάδα έδειξε πρωτοφανή προσαρμοστικότητα στις έκτακτες συνθήκες. Διδασκόμενοι αλλά κυρίως διδάσκοντες έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους. Για να κάνουν πράξη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση” σημείωσε ο πρωθυπουργός.

“Η πανδημία δημιούργησε μια παρακαταθήκη γνώσης αλλά και γνωστικού αντικειμένου πάνω στην οποία πρέπει να χτίσουμε για να δυναμώσουμε κι άλλο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είτε μιλάμε για τη συμπληρωματική επιμόρφωση μαθητών και φοιτητών είτε μιλάμε για την ουσιαστική επιμόρφωση των δασκάλων και των καθηγητών”, είπε.

Ο Πρωθυπουργός κατέληξε την ομιλία του διαβάζοντας μια αναφορά του Αλέξανδρου Δελμούζου, εκπροσώπου του εκπαιδευτικού δημοτικισμού που έγραψε ότι πρέπει να αφεθεί το σχολείο εκτός του κομματικού ανταγωνισμού. Προσυπογράφω αυτή την αναφορά και με τα δύο χέρια, είπε καταλήγοντας ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η συζήτηση στη Βουλή

Ονομαστική ψηφοφορία, επί της αρχής και επί ορισμένων άρθρων, έχει ζητήσει το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας.

Στο μεταξύ συγκέντρωση στα Προπύλαια και πορεία προς τη Βουλή έχουν εξαγγείλει για τις 19.00 το απόγευμα η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος και η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών, αντιδρώντας στο Νομοσχέδιο.

Νωρίτερα μίλησε στην Ολομέλεια η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής Φώφη Γεννηματά:

Προχωράτε στο μέλλον κάνοντας βήματα στο παρελθόν.

Πρόκειται για μια πρόταση φτωχή σε παιδαγωγικό και αξιακό περιεχόμενο

Για μία ακόμη φορά δεν μιλάμε για το σχολείο που θέλουμε:

Ένα σχολείο που θα καλλιεργεί την ανθρωπιστική παιδεία και θα προβάλλει αρχές αξίες και πρότυπα.

Που θα διαμορφώνει πολίτες που θα αναπνέουν ελεύθερα. Που δεν θα επιτρέπει το γόνατο της βίας και του ρατσισμού στο λαιμό των ανθρώπων.

Ένα σχολείο που θα ανοίγει το δρόμο για τον επόμενο Διαφωτισμό, που θα είναι Ψηφιακός.

Οφείλουμε να ανοίξουμε επιτέλους διάλογο για τα στρατηγικά ζητήματα: ποια θα είναι η εκπαίδευσή μας μέσα σε ένα νέο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον που καλούνται τα παιδιά μας να αντιμετωπίσουνε ; Τι σχολείο και τι πανεπιστήμιο θέλουμε; Μπορούμε να συμφωνήσουμε στους στόχους και τη στρατηγική; Είναι μείζον εθνικό ζήτημα. Ή θα συνεχίσουμε το ράβε ξήλωνε στην πλάτη της νέας γενιάς;

Εμείς απαντάμε:

Θα έπρεπε να συζητάμε, το σχέδιο αντιμετώπισης της μαθησιακής κρίσης που επηρεάζει την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού στην Ελλάδα.

Έπρεπε να μας απασχολεί κατά προτεραιότητα η διαπίστωση ότι το 2018, οι επιδόσεις των μαθητών της χώρας μας υπολείπονταν κατά πολύ των επιδόσεων όμορων χωρών. Και μάλιστα με πτωτική τάση σε σχέση με τα αποτελέσματα του 2014 (Pisa 2018).

Θα έπρεπε να υπάρχει σχέδιο να βοηθηθούν οι μαθητές παντού, τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια.

Θα έπρεπε να ενσωματώνονται βέλτιστες πρακτικές των πειραματικών και προτύπων ως καινοτομίες στα δημόσια σχολεία.

Οι άριστοι μειώνονται και οι “Αδύναμοι” πληθαίνουν.

Άρα το πρώτο που χρειαζόμαστε είναι μια ουσιαστική μεταρρύθμιση, μια μεγάλη Αλλαγή στο Εκπαιδευτικό μας Σύστημα.

Εμείς στο Κίνημα Αλλαγής έχουμε στρατηγική και ΟΡΑΜΑ:

Ποιοτική Εκπαίδευση για όλους τους μαθητές και μείωση του μαθησιακού χάσματος με μετρήσιμους στόχους.

Μέσα από την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Αυτός ο στόχος αποτελεί την βάση για νομοθετικές παρεμβάσεις.

Η ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης από τα δημόσια σχολεία της χώρας μας αποτελεί την πιο δίκαιη παρέμβαση προς όφελος των μεσαίων και χαμηλών εισοδημάτων και υποστηρίζει αποτελεσματικά την οικονομική ανάκαμψη και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Κουτσούμπας: Η γραμμή που ενώνει τις νομοθετικές παρεμβάσεις στην εκπαίδευση όλες τις τελευταίες δεκαετίες είναι τεθλασμένη

Ο Γ.Γ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας στην τοποθέτησή του ανέφερε:

Η γραμμή που ενώνει τις νομοθετικές παρεμβάσεις [στην εκπαίδευση] όλες τις τελευταίες δεκαετίες μπορεί να είναι τεθλασμένη αλλά είναι διαρκής.

Η τράπεζα θεμάτων είναι αντεκπαιδευτικό μέτρο. Παιδιά που δεν μπορούν να ακολουθήσουν θα αποθαρρύνονται. Και κυρίως είναι παιδιά που δεν έχουν δυνατότητα φροντιστηρίων ή που δεν έχουν εκπαιδευτκό από την αρχή του έτους.

Θέλετε το σχολείο όνομα κατ’όνομα αλλά στην πραγματκότητα εξαρτημένο από την τσέπη των γονιών.

thetoc

Πηγή: madata.gr