Απαντήσεις Πέτσα για το που πήγαν τα λεφτά της καμπάνιας Μένουμε Σπίτι

0
56

Κόντρα μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης έχει ξεσπάσει για τα 20 εκατομμύρια που δόθηκαν σε μέσα ενημέρωσης για την εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Δόθηκε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Στέλιο Πέτσα, η λίστα με τα ΜΜΕ που έλαβαν κρατική χρηματοδότηση για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς».

Υπενθυμίζεται ότι στις 25 Απριλίου με Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε, η εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης ενισχύθηκε με 9 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον και διαμορφώθηκε σε 20 εκατομμύρια ευρώ συνολικά, ποσό που αντιστοιχούσε, σύμφωνα με την κυβέρνηση, στο 0,29% των δημοσιονομικών μέτρων που είχαν ληφθεί μέχρι και τον μήνα Απρίλιο.

Δείτε την λίστα

Απολογητικός εμφανίστηκε σήμερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας στην τηλεόραση του OPEN, όταν ρωτήθηκε για το που πήγαν τα λεφτά της διαφημιστικής δαπάνης Μένουμε Σπίτι.

«Πήραμε μια δύσκολη, γρήγορη απόφαση να ενημερώσουμε τους πολίτες στην φάση που επιβάλλαμε τα περιοριστικά μέτρα το Μάρτιο. Ήταν κομβικό να έχουμε έγκαιρη ενημέρωση. Η έγκαιρη ενημέρωση έσωσε ζωές. 1232 ΜΜΕ συμμετείχαν στην καμπάνια. Δεν καταλαβαίνω πως υπάρχει ζήτημα εδώ ότι δίνουμε σε κάποιους μόνο αυτούς που επιθυμούμε»

«Δεν υπάρχει καμία πολιτική σκοπιμότητα πίσω από την επιλογή των Μέσων που συμμετείχαν στην εκστρατεία ενημέρωσης και οι καλές εφημερίδες που αναφέρετε συμμετείχαν».

«Αυτοί που δεν συμμετείχαν ήταν Μέσα που διακινούν fake news ή προκαλούν σύγχυση στο κοινό. Απάντησα σε ανακοίνωση της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι για παράδειγμα δεν μπορεί να συμμετέχει ένα μέσο στην καμπάνια που μιλά για «κορωδοϊό».

Άμεση ήταν η αντίδραση του δημοσιογράφου του Documento Δ. Χατζηνικόλα, ο οποίος ανέφερε «μας προσβάλλει ως δημοσιογράφους αυτό που λέτε. Το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας μας 15 Μάρτιου έγραφε ότι χρειάζεται υπεύθυνη στάση και μέτρα προστασίας. Από πού προκύπτει ότι εμείς δεν πιστεύαμε τον κορωνοϊό; Επίσης δώσατε σε σάιτ «Ελληνισμός και Ορθοδοξία». Αν το ανοίξετε θα δείτε ότι λέει πως δεν κολλάει ο ιός από την Θεία Κοινωνία.

Ο κ. Πέτσας συνέχισε απαντώντας ότι δεν μπορεί ένα μέσο που λοιδωρεί το μήνυμα της καμπάνιας να συμμετέχει στην καμπάνια.

Ο δημοσιογράφος συνέχισε γιατί πήραν χρήματα σάιτ ανύπαρκτα που δεν ήταν σε λειτουργία, ή δημιουργήθηκαν μια μέρα πριν δοθούν τα χρήματα.

Η απάντηση του Σ. Πέτσα ήταν: «Έχω απαντήσει σε 9 ερωτήσεις στην Βουλή. Πήγα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας. Έχω δώσει όλες τις εξηγήσεις αλλά έχετε ένα θέμα με την εφημερίδα σας. Το κατανοώ».
Παραίτηση Πέτσα ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

«Η αποκάλυψη της λίστας των Μέσων που χρηματοδοτήθηκαν με πρόσχημα την πανδημία από την κυβέρνηση, επιβεβαιώνει πως η μόνη σκοπιμότητά της ήταν ο εκβιασμός και η χειραγώγηση των Μέσων για τη δημιουργία ενός μηχανισμού κυβερνητικής προπαγάνδας σε βάρος της διαφάνειας και της ελευθεροτυπίας» υποστηρίζει, σε ανακοίνωσή του, ο ΣΥΡΙΖΑ, που ζητεί την παραίτηση του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ, αρμόδιου για θέματα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, κυβερνητικού εκπροσώπου, Στέλιου Πέτσα.

Όπως σημειώνει, η κυβέρνηση οφείλει να εξηγήσει «με ποια λογική και με ποια κριτήρια πήραν δημόσιο χρήμα δεκάδες ανύπαρκτα – στην κυριολεξία – Μέσα, όπως το blog του κ. Φουρθιώτη, που δημιουργήθηκε τον Μάιο του 2020, όταν δηλαδή δίνονταν τα χρήματα, το περιβόητο menta.gr, το οποίο δεν υφίσταται και σχετικός ιστότοπος είναι προς πώληση, και δεκάδες άλλες απίθανες ιστοσελίδες με μηδενική επισκεψιμότητα».

Σύμφωνα με την αξιωματική αντιπολίτευση, «μετά από αυτό το πρωτοφανές φιάσκο, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έχει δύο πράγματα να κάνει:

– Να καταθέσει χωρίς καμία καθυστέρηση το ακριβές ποσό που έλαβε κάθε Μέσο, το οποίο μέχρι σήμερα αποκρύπτει επιμελώς, για να μάθουν και οι πολίτες και τα Μέσα με ποια κριτήρια τελικά δαπανήθηκε δημόσιο χρήμα και σε ποιον.

– Να υποβάλει αμέσως μετά την παραίτησή του για αυτό το πρωτοφανές πάρτι ημετέρων με τα λεφτά των Ελλήνων φορολογουμένων, σε βάρος τελικά των πολιτών, του Τύπου και εν τέλει της Δημοκρατίας».

Πηγή: madata.gr