Αποζημίωση 800 ευρώ: Τα SOS και το πρόβλημα με το IBAN

0
66

Με το βλέμμα στις επόμενες δυο πληρωμές της ειδικής αποζημίωσης των 800 ευρώ θα περάσουν το Πάσχα εργαζόμενοι που δεν πρόλαβαν να υποβάλλουν έγκαιρα την υπεύθυνη δήλωσή τους ή έκαναν λάθος στην καταχώριση του IBAN ή τέθηκαν σε μεταγενέστερο χρόνο σε αναστολή, με αποτέλεσμα να μην συμπεριληφθούν στην πρώτη πληρωμή που ήδη ολοκληρώθηκε.

Περισσότεροι από 1.000 μισθωτοί δήλωσαν λάθος IBAN, ενώ αρκετοί αντιμετώπισαν προβλήματα στην διαδικασία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης, προφανώς λόγω και του συνωστισμού των χρηστών. Στο μεταξύ, αμέσως μετά το Πάσχα, δηλαδή την επόμενη εβδομάδα αναμένεται η ένταξη νέων κατηγοριών εργαζομένων στην αποζημίωση ειδικού σκοπού.

Υπενθυμίζεται πως οι εργοδότες μπορούν να θέτουν εργαζόμενους σε αναστολή μέχρι και την Δευτέρα του Πάσχα 20 Απριλίου. Στην πλατφόρμα supportemployees.yeka.gr έχουν υποβληθεί πάνω από 760.000 αιτήσεις από εργαζόμενους σε αναστολή για την ειδική αποζημίωση των 800 ευρώ. Αντίστοιχα στην “Εργάνη” περισσότερες από 530.000 επιχειρήσεις έχουν υποβάλλει δηλώσεις αναστολής συμβάσεων, θέτοντας πάνω από 858.000 μισθωτούς σε αναστολή. Πριν ένα 24ωρο πληρώθηκαν 685.165 μισθωτοί την ειδική αποζημίωση των 800 ευρώ στο πρώτο κύμα πληρωμής. Πρόκειται για εργαζόμενους σε αναστολή, οι οποίοι προέρχονται είτε από επιχειρήσεις που έκλεισαν με κρατική εντολή είτε από επιχειρήσεις που υπολειτουργούν βάσει ΚΑΔ και ολοκλήρωσαν την υποβολή της ψηφιακής υπεύθυνης δήλωσης στο supportemployees.yeka.gr το πρώτο 10ήμερο του Απριλίου.

 Συνεπώς πάνω από 170.000 εργαζόμενοι είτε δεν έχουν προλάβει ακόμη να υποβάλλουν αίτηση στην πλατφόρμα supportemployees.yeka.gr είτε έχουν υποβάλλει αλλά δεν συμπεριελήφθησαν στο πρώτο κύμα πληρωμών. Αυτό συμβαίνει επειδή η αίτησή τους υποβλήθηκε μετά τις 10 Απριλίου ή επειδή έγιναν λάθη στην συμπλήρωση του IBAN ή επειδή αντιμετώπισαν άλλα προβλήματα. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, άλλωστε, πάνω από ένα εκατομμύριο εργαζόμενοι απασχολούνται στις επιχειρήσεις που έκλεισαν προσωρινά με κρατική εντολή.
ΙΒΑΝ

Σύνηθες πρόβλημα που το αντιμετώπισαν αρκετοί χρήστες της πλατφορμας ήταν η σωστή καταχώριση του ΙΒΑΝ, στοιχείου απαραίτητου για την σωστή πίστωση των χρημάτων. Δεν ήταν λίγοι όσοι απέτυχαν να ολοκληρώσουν την δήλωση, καθώς επιχειρούσαν να καταχωρίσουν το ΙΒΑΝ του τραπεζικού τους λογαριασμού αλλά αυτό δεν γινόταν δεκτό. Συχνά εμφανιζόταν το μύνημα : «Λάθος μορφή IBAN (Α-Ζ, 0-9. «, )». Ορισμένοι επιχείρησαν να αφαιρέσουν το GR και να καταχωρίσουν μόνο τον αριθμό, άλλοι χρειάστηκε να προσπαθήσουν αρκετές φορές πριν το σύστημα “δεχτεί” την δήλωση. Μια πρόχειρη λύση που… έπιασε τόπο, σύμφωνα με αρκετές μαρτυρίες, ήταν η αντιγραφή (copy) του ΙΒΑΝ από ένα αρχείο word χωρίς κενά και η επικόλλησή του (paste) στο πεδίο καταχώρισης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.
Οριστική υποβολή

Δεν ήταν λίγοι επίσης όσοι δεν αντιλήφθηκαν πως δεν είχαν στην πραγματικότητα ολοκληρώσει την υποβολή της δήλωσης, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις απαιτούνταν η επανυποβολή της αρκετές φορές για να την “πάρει” το σύστημα. Σε κάθε περίπτωση για να είναι σίγουρος ο εργαζόμενος – χρήστης πως η δήλωσή του έχει υποβληθεί και θα λάβει τα 800 ευρώ πρέπει να δει στην οθόνη του το μύνημα “Η δήλωση έχει υποβληθεί” με το επώνυμο, όνομα και το ΑΦΜ του.

Η εικόνα είναι η εξής :

Πηγή: madata.gr