Εθνική Πινακοθήκη: Βρέθηκαν οι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν που είχαν κλαπεί το 2012

0
20

Οι δύο πίνακες που είχαν κλαπεί το 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη και συγκεκριμένα ένας του Πικάσο και ένας του Μοντριάν, βρίσκονται στα χέρια της αστυνομίας .

«Δυο πίνακες που είχαν κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη (ένας του Πικάσο και ένας του Μοντριάν) βρίσκονται στα χέρια της ελληνικής αστυνομίας, μετά τον εντοπισμό τους από τον 2ο τμήμα του ΥΔΕΖΙ» αναφέρει η επίσημη ανακοίνωση.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία οι πίνακες εντοπίστηκαν από το τμήμα διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής που όλα αυτά τα χρόνια ερευνούσε για την εξιχνίαση της υπόθεσης χωρίς διακοπή.

Σύμφωνα με πληροφορίες έχει συλληφθεί ένας 50χρονος Έλληνας, ο οποίος ομολόγησε την κλοπή, χωρίς να αναφέρει εμπλοκή άλλου ατόμου, καθώς οι πληροφορίες την εποχή που έγινε η κλοπή υπήρχαν πληροφορίες για συνεργό, σε ρόλο τσιλιαδόρου. Ο 50χρονος συνελήφθη στα Νοτιοανατολικά προάστια.

 Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι τους πίνακες τους είχε κρύψει σε αποθήκη ιδιοκτησίας του, ωστόσο τον τελευταίιο καιρό τους μετέφερε σε ερημική και δύσβατη τοποθεσία στην Κερατέα, έχοντας αντιληφθεί οτι   τον παρακολουθούσαν.

Ο ίδιος οδήγησε τους αστυνομνικούς στο σημείο όπου βρίσκονταν κρυμμένοι οι πίνακες.

Περισσότερες πληροφορίες θα δοθούν αργότερα από την αστυνομία.

Πρόκειται για το «Γυναικείο Κεφάλι», το έργο που δημιούργησε το 1939 ο Πικάσο και χάρισε στην Ελλάδα. Είχε γίνει δωρεά από τον ίδιο τον Πικάσο το 1949 για την αντίσταση κατά των Γερμανών. Το έργο είχε κλαπεί το 2012 και μέχρι σήμερα η τύχη του ήταν άγνωστη. 

Ο δεύτερος πίνακας είναι του Mondrian, χρονολογείται από το 1905 και απεικονίζει έναν ανεμόμυλο. Αγοράστηκε από τον Αλέξανδρο Παππα και δόθηκε δωρεά το 1963 στην Εθνική Πινακοθήκη.

Υπενθυμίζεται ότι το ξημέρωμα της 9ης Ιανουαρίου του 2012 εκλάπη από την Εθνική Πινακοθήκη το «Γυναικείο κεφάλι» της Ντόρα Μάαρ, που φιλοτέχνησε ο Πικάσο το 1939, το έργο «Ανεμόμυλος Στάμμερ» από την πρώτη περίοδο του Ολλανδού Πιέτ Μοντριάν και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια.

Ο δράστης που φάνηκε στις κάμερες να φοράει σκούφο, αρχικά φρόντισε να παραπλανήσει τον φύλακα του κτιρίου με ψεύτικους συναγερμούς. Στη συνέχεια έσπασε τζάμι της Πινακοθήκης και όρμησε στον χώρο όπου φυλάσσονταν οι τρεις πίνακες.

Υστερα κάθισε στα σκαλοπάτια που οδηγούσαν στο υπόγειο του κτιρίου και προσπάθησε με ένα μαχαίρι να αφαιρέσει τα κάδρα. Από την ανάλυση των δεδομένων της επίθεσης τα στελέχη των αρχών ασφαλείας έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι στον φυσικό αυτουργό της αρπαγής των πινάκων είχε δοθεί σαφής εντολή να στοχεύσει στον πίνακα του Πικάσο κυρίως και όχι σε άλλους μεγάλης αξίας που ήταν στον ίδιο χώρο.

Πηγή: madata.gr