Ισπανία: Με μάσκες στη δουλειά από Δευτέρα μετά την καραντίνα. 605 νεκροί σε μία μέρα

0
59

Μάσκες θα διανέμονται από τη Δευτέρα στην Ισπανία, κυρίως στους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού, καθώς οι επιχειρήσεις θα μπορούν να ξανανοίξουν έπειτα από δύο εβδομάδες, ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Υγείας.

Η ανακοίνωση έγινε, ενώ η Ισπανία κατέγραψε σήμερα 605 θανάτους από τη νόσο Covid-19 σε διάστημα 24 ωρών, τον χαμηλότερο ημερήσιο απολογισμό από την 24η Μαρτίου. Συνολικά, 15.843 άνθρωποι έχουν πεθάνει στη χώρα, μία από τις πλέον πληγείσες παγκοσμίως από την πανδημία.

Η κυβέρνηση «θα διανείμει» μάσκες «σε χώρους όπως σταθμούς του μετρό ή του προαστιακού, όπου συστήνεται η χρήση τους», όταν «επανεκκινήσει η δραστηριότητα τη Δευτέρα ή την Τρίτη» ανάλογα την περιοχή, μετά το Σαββατοκύριακο του Πάσχα, είπε ο υπουργός Σαλβαδόρ Ίλα.

Σε μια χώρα όπου έχουν επιβληθεί, από τη 14η Μαρτίου, αυστηρά μέτρα απομόνωσης, η κυβέρνηση του Πέδρο Σάντσεθ ενίσχυσε αυτά τα μέτρα στη μάχη εναντίον της διασποράς του νέου κορονοϊού, αναστέλλοντας για δύο εβδομάδες κάθε μη αναγκαία οικονομική δραστηριότητα

Μια οικονομική «χειμερία νάρκη», όπως χαρακτηρίστηκε το μέτρο, που αναμένεται να λάβει τέλος μετά το Σαββατοκύριακο του Πάσχα.

Μπροστά στους φόβους ότι η επανεκκίνηση της οικονομικής δραστηριότητας θα οδηγήσει σε ένα νέο κύμα κρουσμάτων, ο Ιλά εμφανίστηκε καθησυχαστικός.

«Πιστεύουμε ότι τα μέτρα που υιοθετήσαμε είναι επαρκή για να εγγυηθούμε την υγειονομική ασφάλεια» και ότι «τα μέτρα (απομόνωσης) που παραμένουν πολύ δραστικά θα επιτρέψουν να αποφύγουμε μια ανάκαμψη» των μολύνσεων, υπογράμμισε.

Ακόμα κι αν ορισμένοι Ισπανοί θα ξαναβγούν από τα σπίτια τους για να πάνε για δουλειά, πρέπει να γίνεται τηλεργασία, όταν είναι δυνατόν, υπογραμμίζει η κυβέρνηση.

«Βρισκόμαστε σε μια φάση απομόνωσης, δεν είμαστε σε ένα στάδιο μείωσης των μέτρων», ακόμα κι αν «αρχίζουμε να σκεφτόμαστε αυτό το στάδιο» τόνισε ο Ισπανός υπουργός Υγείας.
Και η Seat στη “μάχη” των αναπνευστήρων

Ένας αναπνευστήρας που θα λειτουργεί με το μοτέρ ενός υαλοκαθαριστήρα και δεν θα είναι πατενταρισμένος, ώστε να μπορεί να παραχθεί ελεύθερα στην Αφρική και τη Λατινική Αμερική: αυτό είναι το στοίχημα που έβαλαν ο Δρ. Μανέλ Πουίγ Ντομίνγκο και η αυτοκινητοβιομηχανία SEAT στην Ισπανία, για να πολεμήσουν τον νέο κορονοϊό.

Αν και όχι τόσο αποτελεσματικός όσο τα συμβατικά μοντέλα, ο αναπνευστήρας αυτός σχεδιάστηκε με ταχύτητα «που δεν θα φανταζόμασταν ποτέ» λόγω της κατεπείγουσας κατάστασης, εξήγησε ο Ισπανός ενδοκρινολόγος σε τηλεφωνική συνέντευξη που παραχώρησε στο Γαλλικό Πρακτορείο. Στην Ισπανία, όπως και σε άλλες χώρες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η General Motors και η Ford στις ΗΠΑ ή η PSA στη Γαλλία, επιδίδονται σε αγώνα δρόμου για να κατασκευάσουν τους πολύτιμους αναπνευστήρες.

Στην Ισπανία, το σχέδιο ξεκίνησε από μια παρατήρηση: «αν εξαρτιόμαστε από τους άλλους» για την παραγωγή υγειονομικού υλικού, «τα πράγματα μπορεί να πάνε πολύ άσχημα», είπε ο Δρ. Πούιγ. Μια εμπειρία που βίωσε η χώρα του, η οποία πλήττεται σφοδρά από την Covid-19 και είναι υποχρεωμένη να κάνει μαζικές εισαγωγές υλικών, σε μια υπερανταγωνιστική αγορά.

Οι αναπνευστήρες είναι θεμελιώδους σημασίας για να σωθούν ζωές, καθώς επιτρέπουν τον τεχνητό αερισμό των πνευμόνων στους ασθενείς που πάσχουν από πνευμονία λόγω του κορονοϊού. Το «αρκετά απλοϊκό» ισπανικό μοντέλο παράγεται στο εργοστάσιο της Seat στο Μαρτορέλ της Καταλονίας και βασίζεται στο μοτέρ των υαλοκαθαριστήρων. Δοκιμάστηκε σε χοίρους και πήρε άδεια από την ισπανική Υπηρεσία Φαρμάκων.

Σε αντίθεση με τα κλασικά μοντέλα που επιτρέπουν την πλήρη ή μερική υποβοήθηση της αναπνοής, το μοντέλο του Δρα Πουίγ είναι κατάλληλο μόνο για την πλήρη υποβοήθησή της. Αυτό σημαίνει ότι, αφού ανακτήσει ένα μέρος της αναπνευστικής ικανότητάς του, ο ασθενής θα πρέπει να διασωληνωθεί με το κλασικό μοντέλο που μπορεί να τον βοηθά «κατά βούληση». Η ομάδα του καθηγητή ωστόσο εργάζεται τώρα για την κατασκευή δύο άλλων, πληρέστερων μοντέλων, που εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμα σε μερικές εβδομάδες.

«Σε μια σύγχρονη και πλούσια χώρα, δεν θα χρειαζόταν να χρησιμοποιούμε» αυτούς τους απλούς αναπνευστήρες, εκτίμησε ο Δρ. Πουίγ.

Όμως υπό τις παρούσες συνθήκες, 42 ισπανικά νοσοκομεία έχουν ήδη παραγγείλει το μοντέλο OxyGEN το οποίο βασίστηκε στην ιδέα μιας μικρής εταιρείας μηχανικών της Βαρκελόνης, της Protofy.xyz.

Για να ευνοηθεί η διάδοσή του, ο αναπνευστήρας δεν θα πατενταριστεί. «Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία ή άλλη βιομηχανία που έχει τη δυνατότητα παραγωγής του αναπνευστήρα, μπορεί να το κάνει», είπε ένας εκπρόσωπος της Seat. Πρόσθεσε ότι πρόκειται για ένα «πλήρως αλτρουιστικό» σχέδιο, που χρηματοδοτείται πλήρως από τη Seat. Η παραγωγή ξεκίνησε το περασμένο Σάββατο, με ρυθμό 100 αναπνευστήρων την ημέρα, που μπορεί να αυξηθεί στους 300, διευκρίνισε.

Ο Δρ. Πουίγ ελπίζει το μοντέλο του να φτάσει στην Αφρική ή τη Λατινική Αμερική επειδή «πολλές χώρες σε αυτές τις ηπείρους δεν έχουν τα μέσα να αποκτήσουν μεγάλη ποσότητα αναπνευστήρων». Είπε επίσης ότι έλαβε παραγγελίες από την Ιταλία και βρίσκεται σε συζητήσεις με την Αργεντινή και τη Χιλή. Κυρίως όμως, εύχεται το μοντέλο αυτό «να μην πέσει στα χέρια ανθρώπων που θα το εμπορεύονταν».

Πηγή: madata.gr