Κεραμέως: Τεράστιο το ενδιαφέρον αμερικανικών πανεπιστημίων για συνεργασία με ελληνικά

0
54

Εισάγονται εργαστήρια δεξιοτήτων στα σχολεία.

Οι καινοτόμες προτάσεις του νομοσχεδίου για την ενίσχυση εξωστρέφειας και αυτονομίας των ελληνικών πανεπιστημίων αλλά και οι ρυθμίσεις για τα εργαστήρια δεξιοτήτων τα οποία εισάγονται υποχρεωτικά στο ωρολόγιο πρόγραμμα με στόχο να αλλάξουν άρδην το σχολείο κυριάρχησαν στην ομιλία της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως κατά την έναρξη συζήτησης του εκπαιδευτικού νομοσχεδίου στη Βουλή. 

Η κα Κεραμέως έκανε εκτενή αναφορά στο ζήτημα των ρυθμίσεων που αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χαρακτηρίζοντας ως πρωτοφανή τη ρύθμιση μ ε βάση την οποία ο Υπουργός απεμπολεί την εξουσία έγκρισης των πανεπιστημιακών προγραμμάτων προκειμένου να ενισχυθεί η αυτονομία των πανεπιστημίων. 

“Θέλουμε ιδρύματα πιο ελεύθερα, πιο αυτόνομα, πιο εξωστρεφή. Ενισχύουμε  την ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων αυτόνομων για κάθε πανεπιστήμιο. Χωρίς έγκριση υπουργού. Απεμπολούμε εξουσίες προς όφελος των πανεπιστημίων μας” είπε.

Παράλληλα η Υπουργός ανακοίνωσε κοινά προγράμματα σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων πανεπιστημίων αλλά και θερινά προγράμματα προκειμένου να γίνει η χώρα μας φάρος γνώσης. “27 κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια μεταξύ των οποίων το Harvard, το Prinston, το Columbia , το Tufts έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για συνεργασία με τα ελληνικά πανεπιστήμια. Όλα αυτά ήταν να έρθουν στις 28 Μαρτίου αλλά η πανδημία μας πρόλαβε” πρόσθεσε η κα Κεραμέως.

Κατά την Υπουργό ιδιαίτερης σημασίας έχει η εισαγωγή εργαστηρίων δεξιοτήτων στο σχολικό πρόγραμμα αλλά και η εισαγωγή ρυθμίσεων  για την ασφάλεια στο σχολικό περιβάλλον. 

Συγκεκριμένα εισάγονται πιλοτικά τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» στο υποχρεωτικό, ωρολόγιο πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων από το ερχόμενο σχολικό έτος (2020-21). “Απομακρυνόμαστε από τη στείρα μετάδοση γνώσεων και σηματοδοτούμε τη στροφή σε ένα σύγχρονο σχολείο, σε ένα σχολείο που δίνει έμφαση στην καλλιέργεια δεξιότητων του 21ου αιώνα στους μαθητές: ήπιες δεξιότητες, δεξιότητες ζωής και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης, όπως ενδεικτικά η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η επικοινωνία, η ευελιξία και προσαρμοστικότητα, η πρωτοβουλία, η οργανωτική ικανότητα, η ενσυναίσθηση και οι κοινωνικές δεξιότητες, η επίλυση προβλημάτων, ο ψηφιακός και τεχνολογικός προγραμματισμός” είπε. 

Μεταξύ άλλων στις πτυχές του προγράμματος αναφέρθηκαν :

– Υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα. Όχι σε κάποια ευέλικτη ζώνη, όχι προαιρετικά. 

– Θεωρητικές και βιωματικές πτυχές. Και μάθημα στην τάξη και δράση εκτός σχολείου, π.χ. καθαρισμός παραλίας. Ενίσχυση της βιωματικής μάθησης. 

– 4 βασικοί θεματικοί κύκλοι: 

o Ευ ζην, με επιμέρους θεματικές όπως η πρόληψη από εξαρτήσεις (βλ. κάπνισμα – δεδομένου και ότι χτες ήταν και η παγκόσμια ημέρα κατά του καπνίσματος), η υγιεινή διατροφή, η οδική ασφάλεια, η σεξουαλική αγωγή.

o Περιβάλλον, με μαθήματα όπως η οικολογική συνείδηση, η πρόληψη και προστασία από φυσικές καταστροφές,

o Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, που περιλαμβάνει προγράμματα εθελοντισμού, αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας,

o Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, με θεματικές που αφορούν σε τεχνολογίες αιχμής, επιχειρηματικότητα, ρομποτική και επαγγελματικό προσανατολισμό.

– Κάθε θεματική θα είναι σταθμισμένη με την εκπαιδευτική βαθμίδα και την ηλικία των μαθητών. Δεν διδάσκονται όλες οι θεματικές σε όλες τις ηλικίες. 

– Μεγάλο κομμάτι σε όλο αυτό: η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε μεθοδολογίες εργαστηριακής (μη τυπικής) προσέγγισης της διδασκαλίας.

– Εξαιρετικά πολύτιμη η συνδρομή φορέων που έχουν ήδη εκπονήσει σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα: λάβαμε 313 προτάσεις εκπαιδευτικού υλικού στους επιμέρους αυτούς τομείς.

Πηγή: madata.gr