Κλειστή για έκτη μέρα η Διώρυγα του Σουέζ. Εντολή Σίσι για αφαίρεση των εμπορευματοκιβωτίων

0
9

Παραμένουν στην ουρά για έκτη μέρα πάνω από 300 πλοία που περιμένουν να ανοίξει η διώρυγα του Σουέζ. Την ίδια στιγμή, η καρδιά της παγκόσμιας οικονομίας υπολειτουργεί καθώς η κυκλοφορία των εμπορευμάτων έχει περιοριστεί με αποτέλεσμα να ασκείται τεράστια πίεση στις διεθνείς μεταφορές και στην τιμή του πετρελαίου.

H εταιρεία αποτιμά την κυκλοφορία εμπορευμάτων διάμεσου του καναλιού στα 5,1 δισ. δολάρια την ημέρα προς δύση, και στα 4,5 δισ. δολάρια προς ανατολή.

Εταιρεία που διαχειρίζεται κινεζικά προϊόντα που πωλούνται σε πλατφόρμες όπως το Amazon.com, έχει 20 έως 30 κοντέινερ πάνω σε πλοία που περιμένουν να διαπλεύσουν την μπλοκαρισμένη διώρυγα.

Οποιαδήποτε στιγμή και αν ανοίξει η διώρυγα η ζημιά σύμφωνα με τους ειδικούς έχει γίνει.

Ο Πρόεδρος της Αιγύπτου, Άμπντελ Φατάχ Αλ Σίσι διέταξε να ξεκινήσουν προετοιμασίες για την ελάφρυνση του φορτίου του γιγαντιαίου φορτηγού πλοίου Ever Given, το οποίο έχει προσαράξει στη Διώρυγα του Σουέζ, σε περίπτωση που αποτύχουν οι προσπάθειες αποκόλλησής του, όπως δήλωσε σήμερα σε μέσα μαζικής ενημέρωσης ο πρόεδρος της Αρχής Διώρυγας του Σουέζ, Οσάμα Ραμπία. 

Όπως αναφέρει και η «Αλ Αχράμ» και τονίζουν οι ειδικοί, η εκφόρτωση του πλοίου είναι η τρίτη αλλά δυσκολότερη επιλογή, με άλλα λόγια το πιο κακό σενάριο για την αποκόλλησή του, διότι θα απαιτήσει πολύ περισσότερο χρόνο.

Η πρώτη επιλογή που ακολουθείται μέχρι τώρα είναι η μετακίνηση του πλοίου και από τις δύο πλευρές του με ρυμουλκά, ενώ η δεύτερη επιλογή είναι το σκάψιμο και η αφαίρεση άμμου στο σημείο αυτό που έχει προσαράξει το πλοίο.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αρχής Διώρυγας του Σουέζ, ο Αιγύπτιος Πρόεδρος κάλεσε να ξεκινήσουν οι προετοιμασίες για την τρίτη επιλογή της εκφόρτωσης φορτίου του πλοίου για να επιτευχθεί η αποκόλλησή του, σε περίπτωση που αποτύχουν οι δύο πρώτες δύο επιλογές.

Το πλοίο βρίσκεται προσαραγμένο από την Τρίτη 23 Μαρτίου και για έκτη μέρα στο 151ο χιλιόμετρο της Διώρυγας του Σουέζ, έχοντας παραλύσει τη θαλάσσια δίοδο και αφήνοντας 321 πλοία εγκλωβισμένα.

 
Οι αρχές προσπαθούν να απεγκλωβίσουν το πλοίο με αφαίρεση άμμου και με τη βοήθεια ρυμουλκών, αλλά χωρίς μέχρι τώρα αποτέλεσμα.

Η απομάκρυνση των εμπορευματοκιβωτίων είναι μια δύσκολη τεχνικά, ακριβή και χρονοβόρος λύση, την οποίαν προσπαθούσαν να αποφύγουν όλες τις προηγούμενες ημέρες οι αρχές τις Αιγύπτου. Όπως όμως όλα δείχνουν, αποτελεί πλέον την μόνη επιλογή μετά την εκ νέου ανεπιτυχή προσπάθεια αποκόλλησης του πλοίου το βράδυ του Σαββάτου.

 
Μετακινήθηκε 30 μοίρες το πλοίο το βράδυ του Σαββάτου
Κατά την επιχείρηση αποκόλλησης που έλαβε χώρα το βράδυ του Σαββάτου, το πλοίο μετακινήθηκε αλλά μόλις 30 μοίρες.

 
Σε τηλεφωνική του συνέντευξη με αιγυπτιακό τηλεοπτικό σταθμό χθες βράδυ, ο ναύαρχος Οσάμα Ράμπι, πρόεδρος της αιγυπτιακής αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA), δήλωσε ότι το σκάφος μετακινήθηκε «κατά 30 μοίρες προς τα δεξιά και τα αριστερά» για πρώτη φορά.

«Αυτό είναι καλή ένδειξη», σύμφωνα με τον ίδιο, για την εξέλιξη των προσπαθειών αποκόλλησης του σκάφους.

Το σκάφος με βάρος άνω των 220.000 τόνων και μήκος 400 μέτρων έχει προσαράξει από την Τρίτη στο νότιο τμήμα της Διώρυγας, κοντά στην πόλη του Σουέζ, παρεμποδίζοντας την κίνηση στον κανάλι, που συγκεντρώνει πάνω από το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.

Κατά συνέπεια, πάνω από 300 σκάφη έχουν συγκεντρωθεί στις δύο άκρες του καναλιού, που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο, δήλωσε χθες ο Ράμπι.

Κάθε ημέρα αποκλεισμού προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις και κόστος για τους παράγοντες του κλάδου, ενώ γίνονται αισθητές οι πρώτες απτές επιπτώσεις: Η Συρία είπε χθες ότι ξεκίνησε να επιβάλει δελτίο στη διανομή καυσίμων, λόγω καθυστέρησης στην παράδοση ενός φορτίου πετρελαίου.

Οι αρχές της Διώρυγας από την πλευρά τους έχουν επισημάνει ότι η Αίγυπτος χάνει από 12 έως 14 εκατ. δολάρια για κάθε ημέρα αποκλεισμού, ενώ η ναυτιλιακή έκδοση Lloyd’s List εκτιμά ότι το σκάφος μπλοκάρει κάθε ημέρα εμπορεύματα η αξία των οποίων αντιστοιχεί περίπου σε 8,1 δισεκ. ευρώ.

Ιστοσελίδες που παρακολουθούν τη ναυσιπλοΐα, όπως η Vesselfinder ή η Marine Traffic, έδειχναν σήμερα δεκάδες πλοία που περίμεναν στον Κόλπο του Σουέζ, στην περιοχή αναμονής στο μέσο του καναλιού, ή στην είσοδό του στη Μεσόγειο κοντά στο Πορτ-Σαΐντ.

Πηγή: madata.gr