Lockdown: Τεστ αντοχής με μερικό άνοιγμα και click away – Οι κανόνες

0
44

Σε διπλό «crash test» αναδεικνύεται το επόμενο διάστημα για την κυβέρνηση, μετά την πρεμιέρα του «click away» στο λιανεμπόριο, καθώς και το άνοιγμα -υπό αυστηρούς κανόνες- για κομμωτήρια-κουρεία, βιβλιοπωλεία και ΚΤΕΟ.

Σήμερα έγινε το πρώτο βήμα, με το «πράσινο φως» για τη μετάβαση των πελατών στο κατάστημα προκειμένου να παραλάβουν την παραγγελία τους για να αποφορτιστεί όγκος παραδόσεων στις ταχυμεταφορές.

Παράλληλα, από τη Δευτέρα, ανοίγουν τα κομμωτήρια και τα κουρεία σε όλη τη χώρα, με δυνατότητα διευρυμένου ωραρίου από τις 7 το πρωί έως τις 9 το βράδυ. Η λειτουργία τους θα γίνεται αποκλειστικά με ραντεβού. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για το προσωπικό και τους πελάτες, ενώ πρέπει να υπάρχει απόσταση 2 μέτρων μεταξύ των θέσεων εργασίας.

Σημειώνεται ότι οι επιχειρήσεις οφείλουν κατά την ημερήσια έναρξη λειτουργίας τους να συμπληρώνουν κατάλογο με τα ραντεβού των πελατών, ο οποίος θα επιδεικνύεται υποχρεωτικά στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα.

Από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου ανοίγουν και τα βιβλιοπωλεία με ανώτατο όριο τους 3 πελάτες για καταστήματα μέχρι 100 τετραγωνικά και 1 άτομο για κάθε επιπλέον 15 τετραγωνικά και δυνατότητα διευρυμένου ωραρίου, ενώ επαναλειτουργούν και τα ΚΤΕΟ.

Κομμωτήρια και βιβλιοπωλεία: Ωράρια και τρόπος λειτουργίας από Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου

Ήδη οι επιχειρήσεις που λειτουργούν αμιγώς ως βιβλιοπωλεία έχουν ξεκινήσει πυρετώδεις προετοιμασίες, προκειμένου να δεχθούν τους πρώτους πελάτες έπειτα από έξι εβδομάδες lockdown.

 Mε click away και στα malls

Εν τω μεταξύ, τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τη μέθοδο του «click away» θα έχουν τελικά και τα κλειστά εμπορικά κέντρα, όπως και εκείνα που συστεγάζονται σε μεγάλα κτίρια, υπό προϋποθέσεις. Στην κοινή υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ορίζεται συγκεκριμένα ότι:

«Οι επιχειρήσεις που βρίσκονται σε κλειστού τύπου εμπορικά κέντρα και όσες λειτουργούν με συμφωνίες συνεργασίας όλων των καταστημάτων λιανικού εμπορίου τύπου “κατάστημα εντός καταστήματος” (shops-in a-shop), μπορούν να αναπτύξουν τη διαδικασία εξ αποστάσεως προαγοράς/προεπιλογής μέσω ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής παραγγελίας (click away) σε ανοιχτό εξωτερικό χώρο». Προϋπόθεση είναι να διαθέτουν ανεξάρτητη είσοδο για τους καταναλωτές.

Οι κανόνες για το «click away»

Η προαγορά του προϊόντος, δηλαδή η ηλεκτρονική ή τηλεφωνική παραγγελία είναι υποχρεωτική, ενώ η παραλαβή γίνεται από ένα και μόνο άτομο. Για την παραλαβή ο πελάτης πρέπει να έχει έγγραφο αποδεικτικό της αγοράς από την επιχείρηση μέσω e-mail και να αναφέρει την επωνυμία, τη διεύθυνση και το ΑΦΜ της επιχείρησης, καθώς και την ακριβή ώρα παραλαβής. Ταυτόχρονα απαιτείται και αποστολή sms με τον κωδικό 2.

H παραλαβή γίνεται από την είσοδο του καταστήματος, δηλαδή ο πελάτης δεν εισέρχεται στο κατάστημα και η πληρωμή γίνεται μόνο ηλεκτρονικά και με POS. Μεταξύ των πελατών πρέπει να υπάρχει απόσταση τουλάχιστον 2 μέτρα, ενώ στην ουρά μπορούν να βρίσκονται μέχρι 9 άτομα.

H παραλαβή από τα καταστήματα δεν επιτρέπεται στην περίπτωση καταστημάτων που βρίσκονται μέσα σε κλειστά εμπορικά κέντρα ή που λειτουργούν με συμφωνίες συνεργασίας τύπου «κατάστημα εντός καταστήματος».

Όσον αφορά τις μετακινήσεις, για παραλαβή παραγγελίας επιτρέπεται η μετακίνηση εντός της ίδιας περιφέρειας.

Ο χριστουγεννιάτικος… τζίρος

Όπως έχει γράψει η «Κ», μόνο το 20% στην καλύτερη περίπτωση του χριστουγεννιάτικου τζίρου στο λιανεμπόριο εκτιμάται ότι μπορεί να διασωθεί μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου και του περίφημου «click away», ενώ την ίδια ώρα καμία εκτίμηση δεν μπορεί να γίνει για το πόσες λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα μπορέσουν μετά τις 7 Ιανουαρίου 2021 –εάν δεν υπάρξει νέα παράταση του lockdown– να λειτουργήσουν ή θα βάλουν οριστικά «λουκέτο». Και αυτό, διότι ακόμη και εάν επιβεβαιωθεί το… αισιόδοξο σενάριο, της διάσωσης του 20% του χριστουγεννιάτικου τζίρου, αυτός θα συγκεντρωθεί κυρίως στις μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες που έχουν ήδη σε λειτουργία ηλεκτρονικά καταστήματα και καλύτερες υποδομές για να υποστηρίζουν το «click away». 

Πηγή: madata.gr