Μετρό Θεσσαλονίκης: Εγκαίνια για το κοινό – Κοσμοσυρροή στον σταθμό Παπάφη

0
74

Tο Μετρό Θεσσαλονίκης άνοιξε τις πόρτες στο κοινό. Ο σταθμός Παπάφη πλημμύρισε από κόσμο που ήθελε να δει από κοντά το έργο και τους ακινητοποιημένους συρμούς, αν και δεν προβλέπεται να λειτουργήσει το μετρό πριν το 2023.

Οι Θεσσαλονικείς από το πρωί σπεύδουν μαζικά. Ο σταθμός Παπάφη γέμισε ασφυκτικά, με πολλούς να μπαίνουν στους ακινητοποιημένους συρμούς και άλλους να κάνουν βόλτες στα 3 επίπεδα. Οι περισσότεροι έδειχναν εντυπωσιασμένοι. Ακόμα όμως το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί και έτσι δεν μπορούν να ξεκινήσουν τα δρομολόγια. Όταν αυτό συμβεί, μέσα στην επόμενη χρονιά σύμφωνα με εκτιμήσεις, το κυκλοφοριακό στο κέντρο της πόλης, αναμένεται να βελτιωθεί θεαματικά.

Δεν είναι Πρωταπριλιάτικο αστείο αλλά γεγονός. Το Μετρό Θεσσαλονίκης άνοιξε, έστω και για μια πρώτη γεύση και εκατοντάδες άτομα κάθε ηλικίας επισκέφθηκαν τον σταθμό Παπάφη. Κάποιοι μάλστα επιβιβάστηκαν και σε συρμό του μετρό! Και αυτό διότι οι πολίτες είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν σήμερα τον εν λόγω σταθμό, στο πλαίσιο του Open House Θεσσαλονίκης και να ξεναγηθούν στον χώρο.

Δεκάδες πολίτες σχηματίζουν ουρές έξω από τον σταθμό της Παπάφη περιμένοντας υπομονετικά να ξεναγηθούν σε αυτόν. Μάλιστα, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, υποδέχθηκε τους πρώτους επισκέπτες λίγο μετά τις 10:00 το πρωί, τους ξενάγησε στον σταθμό και απάντησε στις ερωτήσεις τους.

Ο σταθμός Παπάφη είναι ο έβδομος στην σειρά της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης στην κατεύθυνση των συρμών προς τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Βρίσκεται στην συμβολή της Λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραμανλή και των οδών Παπάφη και Συμεωνίδη. Σε ώρες αιχμής, από τον σταθμό θα διέρχεται ανά κατεύθυνση κάθε 1,5 λεπτό ένας συρμός μήκους 52 μέτρων, χωρητικότητας 450 επιβατών.

Το εισιτήριο για την επιβίβαση σε συρμό του Μετρό Θεσσαλονίκης θα κυμαίνεται κοντά στην τιμή ενός κανονικού εισιτηρίου στον ΟΑΣΘ (0,90€). Ο σταθμός διαθέτει δύο κύριες προσβάσεις από την πλευρά της Λεωφόρου Καραμανλή στο ύψος της Παπάφη. Η δυτική πρόσβαση στην συμβολή της Λεωφόρου Καραμανλή και Παπάφη, περιλαμβάνει μία σταθερή κλίμακα πλάτους 2,10 μέτρων και ένα ζεύγος κυλιόμενων κλιμάκων (μία σκάλα ανόδου – μία σκάλα καθόδου).

Η ανατολική πρόσβαση στο πεζοδρόμιο της Λεωφόρου Καραμανλή (προς το Παπάφειο Ίδρυμα) περιλαμβάνει επίσης ένα ίδιας λειτουργίας ζεύγος κυλιόμενων κλιμάκων. Όπως και όλοι οι υπόλοιποι, ο Σταθμός Παπάφη έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με την προβλεπόμενη νομοθεσία ώστε να είναι προσβάσιμος από άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ).

Ο σταθμός ακολουθεί τα τυπικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όλων των σταθμών της Θεσσαλονίκης, τα οποία βεβαίως έχουν προσαρμοστεί στις πραγματικές συνθήκες της θέσης: δημιουργήθηκε και σ’ αυτήν την περίπτωση ένας κεντρικός πυρήνας κίνησης του κοινού, που περιλαμβάνει το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων, το επίπεδο ηλεκτρομηχανολογικών χώρων, το επίπεδο της αποβάθρας, τα κλιμακοστάσια κυλιομένων κλιμάκων και το κλιμακοστάσιο σταθερής κλίμακας με τον ανελκυστήρα.

Ο σταθμός Παπάφη είναι τριώροφος με βάθος τροχιών 20,50 μέτρων από την στάθμη του εδάφους και όπως και όλοι οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης διαθέτει πετάσματα – θύρες αποβαθρών (Platform Screen Doors – PSD) για μεγιστοποίηση της ασφάλειας των επιβατών, αύξηση του ωφέλιμου χώρου των αποβαθρών, μείωση των αναγκών αερισμού και απαγωγής καπνού, βελτίωση της απόδοσης του συστήματος ανακοινώσεων και δυνατότητα μελλοντικού κλιματισμού όλων των δημόσιων χώρων του σταθμού.

πηγή: newsit.gr

Πηγή: madata.gr