Οι 5 αναδυόμενες οικονομίες που θα κυριαρχούν έως το 2050

0
9

Σε 30 χρόνια, οι περισσότερες από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου θα είναι εκείνες που αναδύονται σήμερα και θα ξεπεράσουν οικονομικές υπερδυνάμεις όπως οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία και η Γερμανία.

Μπορεί το Brexit, ο Covid-19 και οι εμπορικοί δασμοί να δημιουργούν οικονομικές αντιξοότητες, αλλά παρά τσ άμεσα εμπόδια, η παγκόσμια οικονομία αναμένεται αν συνεχίσει να αναπτύσσεται με ταχύ ρυθμό τις επόμενες δεκαετίες.

Στην πραγματικότητα, έως το 2050, η παγκόσμια αγορά αναμένεται να διπλασιάσει το τρέχον μέγεθος της, ενώ ο παγκόσμιος πληθυσμός αναμένεται να αυξηθεί κατά 26%, σύμφωνα με προβλέψεις του ΟΗΕ.

Αυτή η ανάπτυξη θα επιφέρει πολλές αλλαγές. Αν και τα πράγματα είναι ρευστά, οι περισσότεροι οικονομολόγοι συμφωνούν σε ένα πράγμα: οι αναπτυσσόμενες αγορές του σήμερα θα είναι οι οικονομικές υπερδυνάμεις του αύριο.

Σύμφωνα με την έκθεση «The World in 2050», η οποία δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο του 2017 από τη εταιρεία PwC , σε 30 χρόνια έξι από τις επτά μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου θα είναι οι αναδυόμενες οικονομίες του σήμερα, ξεπερνώντας τις ΗΠΑ (πτώση από τη 2η στην 3η θέση), την Ιαπωνία (πτώση από την 4η στην 8η θέση) και τη Γερμανία (πτώση από την 5η στην 9η θέση).

Ακόμη και σχετικά μικρότερες οικονομίες όπως το Βιετνάμ, οι Φιλιππίνες και η Νιγηρία θα σημειώσουν τεράστια άλματα στην αντίστοιχη κατάταξή τις επόμενες τρεις δεκαετίες.

Το BBC «επανήλθε» φέτος – 3 χρόνια μετά – στην ανάλυση των ευρημάτων αυτής της έκθεσης, μιλώντας με κατοίκους που ζουν σε πέντε χώρες με δυνατότητα υπερ-ανάπτυξης για να αναφέρουν πως αντιμετωπίζουν τις ταχείες αλλαγές που έχουν ήδη συμβεί, ποια οφέλη προσφέρει η διαβίωση σε αυτά τα μέρη και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν καθώς οι χώρες τους ανεβαίνουν στην κατάταξη.

Κίνα

Οπως αποτυπώνεται από το ΑΕΠ και την ισοτιμία αγοραστικής δύναμης, η Κίνα έχει ήδη τη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο. Το ασιατικό μεγαθήριο είδε μια τεράστια οικονομική ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, αλλά οι οικονομολόγοι «υπόσχονται» ότι θα συνεχίσει να βρίσκεται στην κορυφή και στο μέλλον.

Οι μεγάλες οικονομικές αλλαγές συμβαίνουν «μπροστά στα μάτια» των κατοίκων. «Το σπίτι μου τα τελευταία χρόνια, το Βιομηχανικό Πάρκο της Σούζου, είναι ένας αστραφτερός αστικός παράδεισος με εμπορικά κέντρα, πάρκα, εστιατόρια και πολύ κίνηση», τονίζει ο Ρόουαν Κοχλ, συγγραφέας κινεζικών βιβλίων.

«Αλλά όταν ήρθα για πρώτη φορά στην Κίνα [πριν από 15 χρόνια], ολόκληρη η περιοχή ήταν ένας βάλτος με χωράφια. Πρόκειται για μια πολύ κοινή ιστορία στην Κίνα. Ολη η χώρα αλλάζει», προσθέτει.

Οι αλλαγές προσελκύουν ένα νέο σύνολο επιχειρηματιών και πολλούς άλλους που αναζητούν οικονομικές ευκαιρίες μέσα σε ένα κράτος με – φαινομενικά – ασταμάτητη ανάπτυξη. Η μεγαλύτερη πόλη της Κίνας, η Σαγκάη, είναι το μέρος από το οποίο ξεκινούν πολλοί νεοεισερχόμενοι.

Ωστόσο, για να μπορέσουν να δουλέψουν και να ζήσουν εκεί, θα πρέπει να μάθουν Μανδαρινικά Κινεζικά, διαφορετικά θα βρουν περιορισμένες προοπτικές εργασίας και ένταξης σε κοινωνικούς και πολιτιστικούς «κύκλους».

Ινδία

Η δεύτερη πιο πυκνοκατοικημένη χώρα στον κόσμο αναμένεται να βιώσει τεράστια ανάπτυξη τις επόμενες τρεις δεκαετίες, με μέσο όρο αύξησης 5% του ΑΕΠ ετησίως. Αυτό την καθιστά ως μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στον κόσμο.

Μέχρι το 2050, η Ινδία αναμένεται να είναι η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, ξεπερνώντας τις ΗΠΑ. Τα θετικά αποτελέσματα αυτής της ανάπτυξης έχουν αρχίσει ήδη να επηρεάζουν τους κατοίκους.

«Από τα τέλη του 20ου αιώνα και τις αρχές του 21ου, έχω δει κυριολεκτικά την Ινδία να αλλάζει μπροστά στα μάτια μου», τονίζει ο Saurabh Jindal, ο οποίος διαχειρίζεται την εφαρμογή Talk Travel.

«Η ανάπτυξη της οικονομίας έχει οδηγήσει σε πολλαπλές αλλαγές στον τρόπο ζωής των ανθρώπων». Για παράδειγμα, υπήρξε μια «σημαντική αναβάθμιση» στην ποιότητα των ηλεκτρονικών συσκευών, ενώ τα σπίτια γίνονται «πιο πολυτελή» και τα αεροπορικά ταξίδια πιο προσβάσιμα.

Ωστόσο, παρά τις βελτιώσεις, πολλές προκλήσεις συνεχίζουν να παραμένουν. Η έλλειψη επιβολής της νομοθεσίας έχει οδηγήσει σε αυξημένα επίπεδα ρύπανσης, ειδικά σε αστικά κέντρα όπως το Νέο Δελχί.

Η ανάπτυξη δεν έχει καταφέρει επίσης να ωφελήσει όλους τους πολίτες και να μειώσει την ανισότητα. Υπάρχουν ορισμένα τμήματα της κοινωνίας που εξακολουθούν να ζουν κάτω από το όριο της φτώχιας.

Σε πολλές περιπτώσεις, η αντιμετώπισης απέναντι στις γυναίκες συνεχίζει να απογοητεύει τους κατοίκους, καθώς η χώρα συνεχίζει να αντιμετωπίζει ιδιαίτερα αυξημένα κρούσματα βιασμών και σεξουαλικών παρενοχλήσεων.

Βραζιλία

Το «εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας» της Νοτίου Αμερικής αναμένεται να είναι η πέμπτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο έως το 2050, ξεπερνώντας την Ιαπωνία, τη Γερμανία και τη Ρωσία.

Με την αφθονία φυσικών πόρων, η Βραζιλία έχει αναπτύξει ταχύτατα την οικονομία της τις τελευταίες δεκαετίες, αλλά αντιμετωπίζει προκλήσεις που σχετίζονται με ζητήματα κυβερνητικής διαφθοράς και του πληθωρισμού που μαστίζει τη χώρα τα τελευταία χρόνια.

«Παρακολούθησα όλη αυτήν την εφορία σχετικά με την οικονομία στα τέλη της δεκαετίας του 2000 και στις αρχές αυτής του 2010. Μια νέα μεσαία τάξη εμφανίστηκε στη Βραζιλία και η χώρα στο σύνολο της αισθάνθηκε υπερήφανη για τη νέα οικονομική φήμη της», αναφέρει ο Τσάιο Μπέρσοτ, ο οποίος γεννήθηκε και ζει στη Βραζιλία.

Πέντε αναλυτές προβλέπουν τι φέρνει το 2021 για τις αερομεταφορές

«Ταυτόχρονα όμως, μεγάλες πόλεις όπως το Ρίο ντε Τζανέριο και το Σάο Πάολο έγιναν πιο απρόσιτες. Εφτασε ένα σημείο που η Βραζιλία έμοιαζε να αναπτύσσεται γρηγορότερα από ότι έπρεπε. Δεν υπήρχαν αρκετοί εμπορικοί διάδρομοι, σιδηροδρομικές γραμμές, δρόμοι και λιμάνια για να υποστηρίξουν όλη αυτή την ανάπτυξη», προσθέτει.

Η ύφεση του 2016 έπληξε τη χώρα, αλλά η οικονομία δείχνει σημάδια βελτίωσης και το 2020 θεωρήθηκε ένα έτος «make-or-break» για τη Βραζιλία. «Η χώρα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει οικονομικές προκλήσεις, αλλά σίγουρα εργάζεται προς ένα λαμπρό μέλλον» ανέφερε η ομογενής Σιλβάνα Φράπιερ.

«Η Βραζιλία είναι ένας από τους παγκόσμιους γίγαντες στην εξόρυξη, τη γεωργία και τη μεταποίηση και διαθέτει έναν ισχυρό και ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα υπηρεσιών. Παρατηρώ επίσης αύξηση στις τουριστικές επενδύσεις».

Μεξικό

Μέχρι το 2050, το Μεξικό είναι έτοιμο να γίνει η έβδομη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, ανεβαίνοντας τέσσερις θέσεις από την 11η θέση του στην κατάταξη. Η εστίαση στη βιομηχανική παραγωγή και τις εξαγωγές κατεύθυνε μεγάλο μέρος της ανάπτυξης της χώρας τα τελευταί χρόνια, αν και οι τρέχουσες οικονομικές συνθήκες εμπόδισαν πιθανές μορφές ανάπτυξης.

«Τα τελευταία 10 χρόνια, η οικονομία του Μεξικό έχει αναπτυχθεί, αλλά όχι τόσο πολύ όσο νόμιζα και σίγουρα όχι τόσο όσο θα μπορούσε», δήλωσε ο ταξιδιωτικός blogger Φεντερίκο Αριζαμπαλάγκα, ο οποίος ζει στο Puerto Vallarta.

«Η τιμή της βενζίνης έχει διπλασιαστεί τα τελευταία οκτώ χρόνια [και] η αξία του μεξικάνικου πέσο έχει μειωθεί κατά περίπου 50% σε σχέση με το δολάριο των ΗΠΑ τα τελευταία 10 χρόνια. Αλλά αν βρείτε ευκαιρίες και δουλέψετε σκληρά, μπορείτε να τα καταφέρετε πολύ καλά και τα χρήματα σας θα εξακολουθούν να έχουν μεγαλύτερη αξία σε σύγκριση με τις πιο ακριβές χώρες».

Η υγειονομική περίθαλψη και οι μεταφορές στη χώρα είναι πολύ πιο προσιτές σε σχέση με τις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Ευρώπη. «Ημουν στο Μέξικο Σίτι και το κόστος ενός Uber για να πας οπουδήποτε στην πόλη ήταν περίπου 4 έως 10 δολάρια», τονίζει η Αμερικανίδα Σούζαν Χάσκινς, συντάκτρια του International Living που ζει στην Μερίντα του Μεξικό.

Νιγηρία

Μία από τις μεγαλύτερες οικονομίες της Αφρικής, η Νιγηρία, είναι έτοιμη να αναπτυχθεί ταχύτατα μέχρι το 2050, κατά μέσο όρο κατά 4,2% ανά έτος, με αποτέλεσμα να βρεθεί από την 22η στην 14η θέση της παγκόσμιας κατάταξης.

Σύμφωνα με τα δεδομένα του Global Entrepreneurship Monitor, περισσότερο από το 30% των κατοίκων της Νιγηρίας είναι νέοι επιχειρηματίες ή ιδιοκτήτες-διευθυντές μιας νέας επιχείρησης, ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά στον κόσμο.

Ακόμη και οι μεγαλύτερες προκλήσεις της χώρας, όπως οι ελάχιστες δημόσιες συγκοινωνίες, έχουν μετατραπεί σε επιχειρηματικές ευκαιρίες. «Εχουμε τώρα μια νέα εφαρμογή, πολύ παρόμοια με την Uber, για μοτοσυκλέτες, η οποία είναι η πιο πολυχρησιμοποιημένη μορφή μεταφοράς στη Νιγηρία», τονίζει η Colette Otusheso, CEO της Accelerate TV, η οποία ζει στο Λάγος.

«Τώρα μπορούμε να παρακολουθούμε το που βρίσκονται οι οδηγοί, όπως κάνετε για τις μεταφορές και τις παραδόσεις με την Uber».

Οι κάτοικοι αισθάνονται αισιόδοξοι για το μέλλον της χώρας, αλλά είναι επιφυλακτικοί για την κυβερνητική διαφθορά και τις ξένες επενδύσεις. Θεωρούν ότι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σχετικά με το σε ποιους επιτρέπουν να εκμεταλλεύονται τους φυσικούς πόρους και τις πρώτες ύλες τους.

travelastate

Πηγή: madata.gr