ΟΠΕΚΑ: Πως θα εξυπηρετούνται οι ασφαλισμένοι

0
65

Μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θα μπορούν να απευθύνονται οι ασφαλισμένοι στις υπηρεσίες του ΟΠΕΚΑ. 

Ειδικότερα η διοίκηση του ΟΠΕΚΑ λαμβάνοντας υπόψη την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας, με σκοπό την αποφυγή και τον περιορισμό της διάδοσης του κορονοϊού (COVID-19) καθώς και την ομαλή λειτουργία των Υπηρεσιών του ΟΠΕΚΑ για την εξυπηρέτηση των πολιτών, σας ενημερώνει για τα εξής:

Εξυπηρέτηση των πολιτών

– αναφορικά με την πορεία των αιτήσεων τους ή οποιαδήποτε άλλη πληροφόρηση που άπτεται της χορήγησης των επιδομάτων, θα πραγματοποιείται μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και της ιστοσελίδας του Οργανισμού.

– προκειμένου να αποφευχθούν συνθήκες συγχρωτισμού η εξυπηρέτηση με φυσική παρουσία στο Κέντρο Ενημέρωσης του Οργανισμού στην Αθήνα (Πατησίων 30), στην Κεντρική Υπηρεσία καθώς και στις Περιφερειακές Διευθύνσεις ΟΠΕΚΑ θα γίνεται κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρία και των ανασφάλιστων υπερηλίκων που ανήκουν στην πλειονότητα σε ευπαθείς ομάδες, διατίθενται επιπλέον τηλεφωνικές γραμμές και διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Αναπηρικά Προνοιακά Επιδόματα τηλ. 2131519238 – email: [email protected]

Ανασφάλιστοι Υπερήλικες τηλ. 2131519206 – email: [email protected]

Για τις υπηρεσίες πρωτοκόλλου, οι πολίτες επιπρόσθετα θα μπορούν να αποστέλλουν σκαναρισμένα τα δικαιολογητικά είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην ηλεκτρονική Δ/νση [email protected] είτε με φαξ, είτε ταχυδρομικά. Σε περίπτωση ανάγκης διεκπεραίωσης με φυσική παρουσία θα λαμβάνονται αυστηρά μέτρα αποφυγής συνωστισμού. 

Υποβολή νέων αιτήσεων ή αιτήσεων ανανέωσης

Για επιδόματα που διαθέτουν ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων, οι πολίτες καλούνται να χρησιμοποιήσουν αυτή την δυνατότητα.

Για επιδόματα στα οποία δεν υπάρχει η παραπάνω δυνατότητα όπως τα Προνοιακά Αναπηρικά Επιδόματα και το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφαλίστων Υπερηλίκων, οι πολίτες θα μπορούν να συμπληρώνουν την αίτηση που διατίθεται στο site και στην συνέχεια σκαναρισμένη να την αποστέλλουν στην ηλεκτρονική Δ/νση [email protected]

Να σημειωθεί ότι νέσω πράξης νομοθετικού περιεχομένου (ΠΝΠ) (ΦΕΚ Α΄55/11.03.2020) έχουν ρυθμιστεί τα κάτωθι:

– για αιτήσεις επιδόματος γέννηση?ς δίνεται παράταση υποβολής έως 30 Απριλίου 2020 καθώς και αναστολή της δίμηνης προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών.

– για το ?ελάχιστο εγγυημένο ?εισόδημα και το ?επίδομα στέγασης εφόσον δεν έχει υποβληθεί αίτηση έως 11/03/2020, παρατείνεται για ένα μήνα η ισχύς των εγκριτικών αποφάσεων η οποία έληξε τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους.

– για ?αναπηρικά προνοιακά επιδόματα ?που λήγουν έως 31/03/2020 και για τα οποία εκκρεμεί ιατρική κρίση από τα ΚΕΠΑ χωρίς υπαιτιότητα του ενδιαφερομένου παρατείνεται για τρεις μήνες η καταβολή του επιδόματος από τον ΟΠΕΚΑ.

Επίσης μέσω πράξης νομοθετικού περιεχομένου (ΠΝΠ) (ΦΕΚ Α΄64/14.03.2020) αναστέλλεται από 16-03-2020 μέχρι και την 30-04-2020 η εξέταση των ενδικοφανών προσφυγών, κατά αποφάσεων και πράξεων Οργάνων του ΟΠΕΚΑ, που αφορούν στην απόρριψη, διακοπή, καταλογισμός κλπ. των πάσης φύσεων προνοιακών παροχών που χορηγεί ο Οργανισμός. Κατά το ίδιο χρονικό διάστημα αναστέλλεται και η προθεσμία άσκησης προσφυγής για τις παραπάνω πράξεις. Οι ενδιαφερόμενοι θα λάβουν ειδοποίηση για την νέα ημερομηνία εξέτασής τους.

Οι πολίτες θα μπορούν μέσω της ιστοσελίδας (www.opeka.gr) να ενημερώνονται για όλες τις νέες δυνατότητες που θα παρέχονται.

Πηγή: madata.gr