Πανελλαδικές 2021: Σε Μαθηματικά, Αρχαία και Βιολογία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι. Απαντήσεις – εκτιμήσεις

0
26

Μέτριας δυσκολίας ήταν τα θέματα των Μαθηματικών και απαιτητικά της Βιολογίας στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα, Τετάρτη, οι υποψήφιοι από τα Γενικά Λύκεια.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις καθηγητών τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας στα Μαθηματικά και οι υποψήφιοι έπρεπε να δώσουν προσοχή στις διατυπώσεις.

Τα θέματα της Βιολογίας είναι μεγάλης έκτασης, απαιτητικά και καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της εξεταστέας ύλης. Απευθύνεται σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές οι οποίοι έχουν εμπεδώσει και κατανοήσει πλήρως τη μεθοδολογία των ασκήσεων στα κεφάλαια 2,4,5 και 6.

Στα Αρχαία Ελληνικά το διδαγμένο κείμενο είναι απόσπασμα από τον πλατωνικό διάλογο «Πρωταγόρας», διδακτική ενότητα 6. Το ζητούμενο Β2 ως προς το πρώτο σκέλος του ίσως μπερδέψει τους υποψηφίους αναφορικά με τον τρόπο διατύπωσής του. Από το Β3 (εισαγωγή) τα ερωτήματα 1 και 2 εμμένουν σε λεπτομέρειες χωρίς ουσιαστικό βάθος. Όλα τα υπόλοιπα ζητούμενα στο Γνωστό είναι διατυπωμένα με σαφήνεια, και άρα οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι δεν θα πανικοβληθούν.

Στο αδίδακτο κείμενο, από την «Ἀπολογία Σωκράτους» του Ξενοφώντος, ένσταση υπάρχει μόνο στο γραμματικό ζητούμενο Γ3β : οι προστακτικές των ρημάτων «ζήω, ζῶ» και «θνῄσκω» στο β΄ ενικό πρόσωπο του Ενεστώτα και του Παρακειμένου αντίστοιχα είναι μεταγενέστεροι τύποι. Κατά τα άλλα, δεν παρατηρείται κάποιο σημείο με ασάφεια.

Συνολικά, το κριτήριο αξιολόγησης είναι κλιμακούμενης δυσκολίας, όπως δηλαδή θα έπρεπε να είναι.

Σε ορισμένα εξεταστικά κέντρα, λόγω τεχνικού θέματος, υπήρξε καθυστέρηση στην διανομή των θεμάτων.

Τα θέματα στα Αρχαία Ελληνικά είναι διατυπωμένα με σαφήνεια και χαρακτηρίζονται βατά. Στο διδαγμένο κείμενο οι μαθητές καλούνται να επεξεργαστούν την 6ηΔιδακτική ενότητα από τον Πρωταγόρα του Πλάτωνα. Οι ερωτήσεις κατανόησης προϋποθέτουν καλή γνώση των σχολίων του σχολικού εγχειριδίου και ουσιαστική προσέγγιση του κειμένου. Οι λεξιλογικές ασκήσεις και η άσκηση της εισαγωγής δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας, ενώ η παρατήρηση που αφορά το παράλληλο κείμενο και τη σύγκρισή του με το κείμενο αναφοράς προϋποθέτει αφαιρετική και κριτική ικανότητα, χωρίς ωστόσο ιδιαίτερα προσκόμματα.

Το αδίδακτο κείμενο του Ξενοφώντα είναι αρκετά προσεγγίσιμο νοηματικά, με εύληπτη παρατήρηση κατανόησης. Οι ασκήσεις Γραμματικής και Συντακτικού μπορούν να απαντηθούν από καλά προετοιμασμένους μαθητές.

δείτε τις απαντησεις στα Αρχαία

Τα θέματα στα Μαθηματικά προσανατολισμού κρίνονται βατά και κλιμακούμενης δυσκολίας. Εξετάζουν σχεδόν το σύνολο της ύλης και βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στο σχολικό βιβλίο.Απαιτείται μεγάλη ευχέρεια στις πράξεις η οποία αποκτάται σ’όλη τη σχολική διαδρομή.Τα ερωτήματα Δ3 καιΔ4 θα κρίνουν το ποιοι θα αριστεύσουν. Τα θέματα δίνουν τη δυνατότητα να αποτιμηθεί η προσπάθεια όλων των παιδιών με δίκαιο τρόπο.

δείτε τις απαντήσεις στα Μαθηματικά

Βιολογία

Θέμα Α και Θέμα Β→Αναμενόμενα θέματα, μειωμένης δυσκολίας.

Θέμα Γ→Μέτριας δυσκολίας αλλά οι μαθητές πρέπει να προσέξουν τις λεπτομέρειες.

Θέμα Δ→Αναμενόμενο, χωρίς κάποιες ιδιαίτερες παγίδες.

Γενικότερα τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα αντεπεξέλθουν

δειτε τις απαντήσεις

Σε γενικές γραμμές «βατά» χαρακτηρίζονται από τους καθηγητές του Κοινωνικού Φροντιστηρίου Αγίου Δημητρίου, οι οποίοι σχολίασαν για το ΑΠΕ-ΜΠΕ τα σημερινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Μαθηματικών (Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και Βιολογίας (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας).

Αρχαία Ελληνικά

«Τα θέματα στα Αρχαία Ελληνικά ήταν αναμενόμενα και είχαν την ίδια δομή και μορφή με των περσινών πανελλαδικών», αναφέρει η φιλόλογος καθηγήτρια Γεωργία Μακρή. Στο διδαγμένο κείμενο τα ερωτήματα ήταν σαφή και δεν υπήρχε δυσκολία στην κατανόηση, προσθέτει. «Αυτό που ίσως ξεχωρίσει τους πιο καλά διαβασμένους μαθητές είναι το παράλληλο κείμενο. Το αδίδακτο κείμενο ήταν κάτι που το περιμέναμε και οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις μέτριας δυσκολίας», εξηγεί η κ. Μακρή.

Μαθηματικά

«Διαβαθμισμένης δυσκολίας ήταν τα θέματα των Μαθηματικών, καλύπτοντας μεγάλο εύρος της φετινής ύλης με έμφαση στα σημαντικότερα σημεία της. Οι θεματοδότες επέλεξαν θέματα με γνώμονα τη δύσκολη κατάσταση που επικράτησε αυτή τη χρονιά, τόσο για τους μαθητές, όσο για τους διδάσκοντες», περιγράφει η καθηγήτρια Μαθηματικών Νατάσα Παναγιωτοπούλου.

Στο θεωρητικό θέμα παραλείφθηκε το ερώτημα του ισχυρισμού, που δυσκόλευε στο παρελθόν πολλούς μαθητές. Στο Β Θέμα ζητήθηκε να συζητηθεί μια συνάρτηση, όπως αναμενόταν, στο Γ Θέμα υπάρχει κλιμάκωση ερωτημάτων, όπου απαιτούνταν βασικά θεωρήματα και στο Δ Θέμα, όπως γίνεται παραδοσιακά, απαιτούνταν συνδυαστική σκέψη και να έχει προηγηθεί καλή εξάσκηση, επισήμανε η κ. Παναγιωτοπούλου.

Βιολογία

«Τα θέματα της Βιολογίας κάλυπταν πολύ μεγάλο μέρος της ύλης και ήταν μέτριας και κλιμακούμενης δυσκολίας», αναφέρει η καθηγήτρια Βιολογίας Τάνια Βασιλοπούλου.

Συγκεκριμένα, τα θέματα Α και Β χρειάζονταν καλή γνώση και κατανόηση της ύλης. Ίσως μόνο το Θέμα Δ να δυσκόλεψε τους υποψηφίους και να ήθελε λίγη περισσότερη ώρα από τα υπόλοιπα, σχολίασε η κ. Βασιλοπούλου και συμπλήρωσε, πως «σε σύγκριση με πέρσι τα θέματα ήταν πιο βατά».

Μ.Κιάου

Για να δείτε τα θέματα του μαθήματος “ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ” πατήστε εδώ

Για να δείτε τα θέματα του μαθήματος “ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ” πατήστε εδώ

Για να δείτε τα θέματα του μαθήματος “ΒΙΟΛΟΓΙΑ” πατήστε εδώ

Πηγή: madata.gr